Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013

Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ: " Nα γίνει Έδρα στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο για την ιστορία του Μικρασιατικού Πολιτισμού! "



Τη βοήθεια των απογόνων των Μικρασιατών που ζουν και δραστηριοποιούνται σήμερα σε όλη τη χώρα,  ζήτησε από τη Νέα Φιλαδέλφεια η κυρία Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ, στον αγώνα που δίνει εδώ και χρόνια, χωρίς  αποτέλεσμα μέχρι σήμερα,  να πείσει την Ελληνική Πολιτεία για την ανάγκη δημιουργίας μίας έδρας ή τμήματος σε οποιοδήποτε Ελληνικό Πανεπιστήμιο για την Ιστορία του Μικρασιατικού Πολιτισμού.
Η δημιουργία τμήματος στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο αλλά και η δημιουργία ενός μεγάλου Μουσείου του Ελληνισμού της Ανατολής, είναι  κεντρικά αιτήματα όλου του Μικρασιατικού Κόσμου, στα οποία η Ελληνική πολιτεία «κωφεύει», επί χρόνια, όπως σημειώνει το σάιτ mikrasiatis.gr. Την ίδια ώρα στα Ελληνικά Πανεπιστήμια μελετάται η Οθωμανική Ιστορία και αγνοείται η ιστορία του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας από την αρχαιότητα ως σήμερα.

Η κυρία Αρβελέρ που είναι Ελληνίδα βυζαντινολόγος ιστορικός και υπήρξε η πρώτη γυναίκα πρόεδρος του τμήματος Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Σορβόνης, στην Γαλλία, τυγχάνει διεθνούς αναγνωρίσεως και κύρους.
Η κυρία Αρβελέρ αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα της Ελληνικότητας της Μικράς Ασίας, η οποία δεν έχει μελετηθεί όσο της αξίζει, από τους αρχαίους χρόνους μέχρι την μικρασιατική καταστροφή με την οποία κλείνει ο κύκλος της παρουσίας του Ελληνισμού στα γεωγραφικά όρια της σημερινής ενδοχώρας.
Όλη η διαμάχη των Ελλήνων με τους Πέρσες είχε ως έρεισμα την Μικρασία, τόνισε η κυρία Αρβελέρ, καθώς η Μικρασία, η ελληνικότητα και ο πολιτισμός της, αποτελούσε την καρδιά της Ελλάδας στην Περσία. Αργότερα στη Ρωμαϊκή περίοδο, αποτέλεσε τη βάση της διάδοσης του Χριστιανισμού, καθώς εκεί βρίσκονταν συμβολικά τα 7 μεγάλα χριστιανικά κέντρα και η καταγωγή των περισσότερων  Αγίων και Μαρτύρων είναι μάρτυρας αδιάψευστος αυτού.
Για να καταλάβουμε το μέγεθος  και τη σπουδαιότητα  της, αρκεί να αναφέρουμε ότι στην Τάξη των Μητροπόλεων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, οι Μητροπόλεις ξεκινούν από την Καισάρεια και μόνο ως 16η φτάνει η Θεσσαλονίκη, η μόνη πόλη που συγκρίνεται με τις Μικρασιατικές Μητροπόλεις.
Στο Βυζάντιο τα δύο χαρακτηριστικά της  Μικρασίας,  είναι ότι αποτελεί το σιτοβολώνα της περιοχής και η «ανθροπωμάνα». Αυτή δίνει όλα σχεδόν τα στρατεύματα  τα οποία προέρχονται από τις περίφημα θέματα (επαρχίες) τις ανατολικές της Μικρασίας και όταν οι Βυζαντινοί θέλουν να υπογραμμίσουν την ελληνικότητα ενός τόπου, απευθύνονταν πάντα στους Μικρασιάτες. Αργότερα στην Τουρκοκρατία, η οποία στη Μικρά Ασία κράτησε 5,5 αιώνες και όχι 4 όπως στην υπόλοιπη Ελλάδα, η επιβίωση της γλώσσας και της θρησκείας, κράτησε όρθιο τον ελληνισμό  της. Η πιο ακραιφνής γλώσσα που διασώθηκε  είναι τα Ποντιακά και τα Καππαδοκικά των Φαράσων.
Ας μην ξεχνάμε ότι οι Καραμανλήδες στην Καππαδοκία ήταν υπό τουρκική κατοχή από τον 11ο αιώνα, πήραν την τουρκική γλώσσα αλλά κατάφεραν και κράτησαν την θρησκεία τους.
Για το τί έγινε και επήλθε η Μικρασιατική Καταστροφή, τη στάση του εδώ Ελληνισμού, το ρόλο των ξένων δυνάμεων, τον Ελευθέριο Βενιζέλο και τα πρόσωπα που διαδραμάτισαν ρόλο στην εποχή αυτή, ζήτησε από το κοινό να κρατήσει την υπομονή του, καθώς την επόμενη χρονιά συμπληρώνονται 100 χρόνια από τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και 150 από τη γέννηση του Βενιζέλου, όπου μέσα από συμπόσια και ημερίδες η ίδια  αλλά και διαπρεπείς επιστήμονες θα προσπαθήσουν να αναλύσουν αντικειμενικά την ιστορία.
 ΠΗΓΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: http://www.inews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου