Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2015

ΠΑΜΕ ΘΕΑΤΡΟ: " MALL" από τους Casuali στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ!



Η ομάδα CASUALI παρουσιάζει την παράσταση «Mall» της Στέλλας Παπαδημητρίου, σε σκηνοθεσία Στεφανίας Παπαμιχαήλ στο Θέατρο Αυλαία 7-8, 14-15, 21-22 Δεκεμβρίου 2015 στις 21:00.


Ένας πόλεμος μόλις τελείωσε. Οι νικητές βρίσκονται προστατευμένοι μέσα σε τεράστια εμπορικά κέντρα. Ο μηχανισμός κινείται με σχέδιο και ασφάλεια. Οχτώ πρόσωπα προσπαθούν να επιβιώσουν χαμογελώντας μέσα σε ένα πλαίσιο εξουσίας όπου τίποτα δεν αμφισβητείται. Ώσπου κάποια στιγμή ένα ερωτηματικό εισβάλλει στο mall και οι ισορροπίες διαταράσσονται. Ποιος είναι αυτός που σπέρνει την αμφιβολία; Ποιος υπενθυμίζει την ύπαρξη των «έξω»; Ποιος είναι αυτός, τελικά, που πρέπει να αποκλειστεί; Μια αλληγορία της σύγχρονης εποχής για τον καταναλωτισμό, τον αποκλεισμό και την αυταπάτη της ασφάλειας.

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015

Ο Σωκράτης Μάλαμας και φέτος στη Θεσσαλονίκη και το Fix Factory of Sound!



 Ο Σωκράτης Μάλαμας για τρεις συναυλίες στην Θεσσαλονίκη, στο Fix Factory of Sound.
Η τριαντάχρονη πορεία του τον ακολουθεί στη σκηνή με πολλά τραγούδια που όχι μόνο αντέχουν στον χρόνο, και τραγουδιούνται με πάθος από τους ακροατές του, αλλά κάθε φορά «συστήνονται» εκ νέου από τον ίδιο, ανάλογα με την διάθεση πειραματισμού και την έμπνευση της στιγμής που προκύπτει στα live του.
Δεν ακολούθησε ποτέ κανόνες, δεν βολεύτηκε ποτέ σε ευκολίες, δεν είχε πεπατημένες.

Παιδιά και γονείς ανακαλύπτουν το αρχαίο θέατρο!



Σε ένα συναρπαστικό και συνάμα εκπαιδευτικό ταξίδι στην ιστορία του αρχαίου θεάτρου στην Ελλάδα, προσκαλεί μαθητές και εκπαιδευτικούς η έκθεση «Ανακαλύπτουμε το αρχαίο θέατρο», που θα παρουσιαστεί στο Μουσείο Παύλου και Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου στην Πλάκα.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν, παρουσία του υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Αριστείδη Μπαλτά, την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου (12:00 το μεσημέρι), στην αίθουσα περιοδικών εκθέσεων του μουσείου.

Το ταξίδι στο αρχαίο θέατρο ξεκινά από τα πρώτα αυτοσχέδια θεάματα, την γέννηση του αρχαίου δράματος στην Αθήνα και φθάνει μέχρι και την αναβίωσή του σήμερα, μέσα από μια διαδρομή που συνδυάζει πληροφόρηση και ψυχαγωγία και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση της τεχνολογίας μέσα από την προβολή videο και διαδραστικών εφαρμογών.

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015

ΜΑΝΟΣ ΛΟΪΖΟΣ - ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Δρόμοι Κοινοί & Παράλληλοι...



Η συνάντησή τους την άνοιξη του 1965 στην Πλάκα στην μπουάτ Εσπερίδες, που τραγουδούσαν ο Γιάννης Αργύρης κι ο Γιώργος Ζωγράφος, έμελλε να είναι η απαρχή μιας μεγάλης φιλίας και μιας εξαιρετικής συνεργασίας που μας άφησε παρακαταθήκη, πολύτιμα τραγούδια-διαμάντια, μερικά εκ των οποίων θεωρούνται και είναι από τα σημαντικότερα που έχουν γραφτεί στη Ελληνική μουσική.

Στο ταραγμένο 1965, κυρίως λόγω των πολιτικών γεγονότων, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος ήταν ήδη ένας πολύ γνωστός στιχουργός, θυμίζω την συνεργασία του με τον Σταύρο Ξαρχάκο (Βάλε κι άλλο πιάτο, Άπονη ζωή, Φτωχολογια) και παράλληλα ένας καταξιωμένος δημοσιογράφος που αρθρογραφούσε στην εφημερίδα "Τα Νέα''.

Στον αντίποδα ο Μάνος Λοίζος είχε μόλις κάνει την πρώτη επιτυχία με το τραγούδι "Καράβια αλήτες" σε στίχους Φώντα Λάδη και ερμηνευτή τον Γιάννη Πουλόπουλο.

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Πού να φας πολίτικη κουζίνα στη Θεσσαλονίκη! Και φυσικά ο ΦΑΝΟΣ της πόλης ξεχωρίζει!!!



Από πού αγοράζουν σουτζούκ λουκούμ οι Θεσσαλονικείς αφέντες στα χανουμάκια τους; Σε ποιον οντά κλείνουν ραντεβού για δείπνο οι σουλτάνοι με τις εν δυνάμει φαβορί τους; Πού γεύεται ο τηλεθεατής του Σουλεϊμάν, ισλί κιοφτέ σε αυτήν την πόλη, μετά από την προβολή του επεισοδίου;
Μπαχάρια χρώματα αρώματα και μια κουζίνα που στην βάση της θα βρεις ρίζες βυζαντινές και επιρροές οθωμανικές.Τόσο δίπλα μας χιλιομετρικά όσο και μέσα μας γαστριμαργικά, ακόμα και με παραλλαγές μιας και σήμερα είναι πιο ευδιάκριτα τα όρια ανάμεσα στην πολίτικη που θα δεις να κυριαρχεί η κανέλα και στην τούρκικη τα καυτερά και το κύμινο. Μία κουζίνα που ανεβαίνει, που γίνεται φετίχ και μαγαζιά που ξετρυπώνουν ολοένα και περισσότερα προστιθέμενα στα ήδη γνωστότερα τα οποία κρατούν μικρές ή γερές δόσεις ανατολής στην Θεσσαλονίκη του σήμερα.
Ο Φανός της Πόλης στην Αγ.Μηνά 8 (211 311 5555), με σεβασμό στην παραδοσιακή κουζίνα και με περηφάνια για τις καταβολές της από την Σμύρνη, μία οικογενειακή επιχείρηση έγινε ένα από τα ωραιότερα μεζεδοπωλεία της πόλης.

Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2015

Ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ έφτασε τα 80 και συνεχίζει...( ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ του κορυφαίου Έλληνα στιχουργού στο Θανάση Γιώγλου)



ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ  του ΛΕΥΤΕΡΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ  στο ΘΑΝΑΣΗ ΓΙΩΓΛΟΥ

Για τον «Πατριάρχη των Ελλήνων ποιητών» ΛΕΥΤΕΡΗ  ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ  που έκλεισε πριν λίγες μέρες τα  80 του χρόνια!

Σαν σήμερα… 80 χρόνια πριν…

Στις 14 Νοεμβρίου 1935 γεννήθηκε στην Αθήνα ο Λευτέρης Παπαδόπουλος… O Μίκης Θεοδωράκης τον χαρακτήρισε «Πατριάρχη των ποιητών»… Ο Γιώργος Νταλάρας «Πρόεδρο όλων των προέδρων»… Όπως και να ’χει, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος είναι ένας και μοναδικός… Και μια συζήτηση μαζί του, όπως αυτή που κάναμε στο σπίτι του, στη σκιά της Ακρόπολης, στις 25 Ιανουαρίου του 2011 είναι σκέτη απόλαυση…

Πρόεδρε να είσαι πάντα καλά! Σ’ ευχαριστούμε για τη φιλοξενία σου και για όλα τ’ άλλα... Για τα παλιά, για τα καινούργια αλλά και γι’ αυτά που έχεις ακόμα να μας δώσεις…

"Αlea jacta est" Άρθρο της Ευφροσύνης Παυλακούδη για το maga.gr



ΤΗΣ  ΕΥΦΡΟΣΥΝΗΣ  ΠΑΥΛΑΚΟΥΔΗ                                              

7 Ιανουαρίου 2015: Ομάδα ενόπλων ισλαμιστών εξτρεμιστών επιτίθεται στα γραφεία του σατιρικού περιοδικού Charlie Hebdo και σε εβραϊκό παντοπωλείο στο Παρίσι. Απολογισμός: 17 νεκροί, 7 τραυματίες.
13 Νοεμβρίου 2015: Μπαράζ συντονισμένων τρομοκρατικών ενεργειών στο 10ο και στο 11ο διαμέρισμα του Παρισιού (μπαρ Le Carillon, εστιατόριο Petit Cambodge, πύλη γηπέδου Stade de France, μπαρ A La Bonne Biere, εστιατόριο La Belle Equipe, εστιατόριο Le Comptoir Voltaire, θέατρο Bataclan). Προσωρινός και εξελισσόμενος απολογισμός: 129 νεκροί, 352 τραυματίες, εκ των οποίων οι 99 “σε απολύτως κρίσιμη κατάσταση”.
Σε λιγότερο από έναν χρόνο η Γαλλία αιμορραγεί και το Παρίσι θρηνεί θύματα του ισλαμικού εξτρεμισμού. Δρακόντεια μέτρα ασφαλείας σε όλη τη Γαλλία η οποία κηρύχθηκε σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης για πρώτη φορά από τον πόλεμο στην Αλγερία. Από την Λέρο, μάλιστα, είχε «περάσει» άτομο το διαβατήριο του οποίου βρέθηκε στις επιθέσεις.

Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015

ΙΣΤΟΡΙΑ: Περίπατος στη σκοτεινή μνήμη της Θεσσαλονίκης!



Οι περιηγήσεις στο χρόνο και στο χώρο, προσεγγίζοντας τις σκοτεινές πλευρές της Θεσσαλονίκης μέσα από γεγονότα και σημεία που σημάδεψαν την ιστορία της, στον 20ο αι., είναι από τις πιο δημοφιλείς διαδρομές της Thessaloniki Walking Tours.
Γι' αυτό το Σάββατο 14 Νοεμβρίου, ξανά-περπατάμε στην πόλη και ανιχνεύουμε τη νεότερη πολιτική και κοινωνική ιστορία της Θεσσαλονίκης με οδηγό τον Τάσο Παπαδόπουλο.
Περπατάμε στην σκοτεινή πλευρά και ανασύρουμε νωπές μνήμες. Μυστήριο, δολοφονίες, γωνιές και σημεία που κρύβουν τις δικές τους ιστορίες, απώλειες και τραύματα, γίνονται η βάση μιας πυκνής αφήγησης για μια διαδρομή στο κέντρο της πόλης.
Ένας δολοφονημένος βασιλιάς, Βούλγαροι αναρχικοί, η Φεντερασιόν, εξεγερμένοι καπνεργάτες, οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης, ο Πολκ, ο Λαμπράκης, συμβάντα που άλλαξαν την ταυτότητα της πόλης γίνονται σταθμοί σε αυτή τη διαδρομή μνήμης με τις σκοτεινές πλευρές .

Μια γιορτή προσφύγων στα Εξάρχεια!



Της  ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ  ΝΙΚΟΛΑΙΔΟΥ

Η οδός Ισαύρων στα Εξάρχεια μετατράπηκε για περίπου τρεις ώρες σε πεζόδρομο. Μουσικές, χοροί, γεύσεις από όλον τον κόσμο, αρώματα και γενναιόδωρα εφηβικά χαμόγελα περίμεναν όσους τυχερούς βρέθηκαν το Σάββατο το απόγευμα στον ξενώνα φιλοξενίας προσφύγων, του Συλλόγου Μερίμνης Ανηλίκων. Οικοδεσπότες της γιορτής ήταν τα 15 αγόρια που σήμερα μένουν στο διώροφο νεοκλασικό στη βόρεια πλευρά των Εξαρχείων, οι εργαζόμενοι στον ξενώνα, μέλη του διοικητικού συμβουλίου αλλά και εθελοντές που βρίσκονται στο πλάι αυτής της προσπάθειας που έχει ξεκινήσει από πολύ παλιά, από το 1924. «Είμαστε τυχεροί που έχουμε αυτά τα παιδιά. Έχω επιλέξει να μην κάνω δική μου οικογένεια και γι’ αυτό έχω την ελευθερία της γενναιοδωρίας σε άλλα παιδιά. Είναι και αυτή μια ξεχωριστή μορφή ελευθερίας», δηλώνει η Αύρα Παπαθανασίου, οδοντίατρος, αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου, και «νονά» των παιδιών όπως η ίδια χαρακτηρίζει με περηφάνια τον εαυτό της.

Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015

ΑΓΝΩΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Που βρίσκεται η «χαμένη» συνοικία της Θεσσαλονίκης;



Που βρίσκεται η «χαμένη» συνοικία της Θεσσαλονίκης με τα χαγιάτια; Στη βυζαντινή εποχή κατοικούσαν οι άρχοντες και στην οθωμανική περίοδο οι πλούσιοι Τούρκοι. Εκεί χτίστηκαν πολλά σπίτια εξισλαμισθέντων Εβραίων


Η φωτογραφία έκπληξη είναι του Julien Poinsot και τραβήχτηκε το 1895 στη Θεσσαλονίκη. Από τα χρόνια της ίδρυσης της υπήρξε ιδανικός τόπος κατοικίας. Στη βυζαντινή εποχή στην Άνω Πόλη έμεναν οι άρχοντες και στην οθωμανική περίοδο οι πλούσιοι Τούρκοι, που αναζητούσαν πέρα από το υγιεινό κλίμα και την ασφάλεια κοντά στην ακρόπολη. Τα περισσότερα παλιά σπίτια ανήκαν σε Τούρκους ή Ντονμέδες, δηλαδή εξισλαμισθέντες Εβραίους. Μετά την ανταλλαγή πληθυσμών το 1923 κατοικήθηκαν από προσφυγικές αστικές οικογένειες της Μικράς Ασίας. Τα περισσότερα σπίτια έχουν τα χαρακτηριστικά της βαλκανικής παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, με επιρροές από ευρωπαϊκά αρχιτεκτονικά ρεύματα. Κύρια γνωρίσματα των σπιτιών είναι:

Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2015

ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ δήλωση ή ιστορική άγνοια; Φίλης: Αναγνωρίζουμε τον πόνο των Ποντίων αλλά δεν ήταν γενοκτονία...ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ!



Έναν νέο κύκλο συζητήσεων και αντιπαράθεσης αναμένεται να ανοίξει η τοποθέτηση του υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη, για τη γενοκτονία των Ποντίων, την οποία χαρακτήρισε αιματηρή εθνοκάθαρση, αλλά όχι γενοκτονία με την αυστηρά επιστημονική έννοια του όρου.

Ο υπουργός Παιδείας, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Star, δήλωσε: «Πριν από χρόνια ως δημοσιογράφος, έκανα τη δήλωση, συμμεριζόμενος απόψεις πολλών ιστορικών και πολλών διεθνολόγων. Κάναμε διάκριση ανάμεσα στην εθνοκάθαρση την αιματηρή και το φαινόμενο της γενοκτονίας».

Ο υπουργός συμπλήρωσε πως «αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζουμε το αίμα, τον πόνο, όσα έχουν υποστεί οι Πόντιοι, από τη θηριωδία των Τούρκων. Αυτό είναι άλλο πράγμα και άλλο πράγμα η γενοκτονία, με αυστηρή επιστημονική έννοια».

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015

H απίστευτη ιστορία του Λάμπρου Κωνσταντάρα στο ΄Επος του '40! Η ηρωική δράση του αξέχαστου κωμικού!



Ο αξέχαστος κωμικός πήγε να πολεμήσει εθελοντικά, στο αλβανικό μέτωπο - Ο τραυματισμός του και η σωτήρια βοήθεια του Οδυσσέα Ελύτη- Η επιθυμία του να γυρίσει ξανά στην πρώτη γραμμή του πολέμου - Η γνωριμία και η φιλία του με την Άννα Καλουτά που εξελίχθηκε σε έναν μεγάλο έρωτα
Ήταν Δευτέρα όταν κηρύχτηκε ο πόλεμος. Το ημερολόγιο έγραφε 28 Οκτωβρίου του 1940.  Ο Γιώργος Θεοτοκάς, ο επιφανής διανοούμενος της γενιάς του '30, στο ημερολόγιο του, κάνει λόγο για μία «ατμόσφαιρα πανηγυρική».

«Δευτέρα 28 Οκτωβρίου του 1940. Λίγο μετά τους Αμπελόκηπους, μπαίνοντας στην Αθήνα, αντικρίζω την πρώτη πολεμική εικόνα και αισθάνομαι την πρώτη συγκίνηση της ημέρας. Μία στρατιωτική μονάδα, φεύγει από τα παραπήγματα. Οι στρατιώτες είναι άοπλοι, είναι πολύ νέοι και καλά ντυμένοι. Γελούν, τραγουδούν κάνουν σαν παιδιά που ξεκινούν και πορεύονται σε μία ευχάριστη εκδρομή. Μες στο λεωφορείο, μία γυναικά ξαφνικά, αρχίζει να κλαίει με λυγμούς, μια άλλη κλαίει κρυφά, στρέφει το κεφάλι της προς το παράθυρο για να μην τη δουν», γράφει στο ημερολόγιο του ο Έλληνας λογοτέχνης.

Κατατάχθηκε ως εθελοντής στον ελληνικό στρατό, όμως δεν πολέμησε στο αλβανικό μέτωπο, παρά τις πολλές προσπάθειές του να σταλεί στην πρώτη γραμμή. Και δεν ήταν ο μοναδικός.

Νέοι, πριν καλά καλά, συμπληρώσουν τα 18 τους χρόνια, φοιτητές που είχαν αναβάλλει τη στρατιωτική τους θητεία, λόγω σπουδών, έσπευσαν να κάνουν το ίδιο. Ανάμεσά τους, συγγραφείς, ποιητές και διανοούμενοι, όπως ο Οδυσσέας Ελύτης και ο Γιώργος Κατσίμπαλης. Λίγο μετά την κήρυξη του πολέμου- έπειτα από μία σύντομη εκπαίδευση- βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή του αλβανικού πολέμου.

Στην παρέα τους και ο αξέχαστος κωμικός, Λάμπρος Κωνσταντάρας. "Ήταν ήρωας."

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Ο Ελύτης ήταν η... Ελλάδα! 104 χρόνια από τη γέννηση του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ!



 Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ  ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ
Η Ελλάδα έχασε κάτι από το “σώμα” της όταν πέθανε ο Οδυσσέας Ελύτης. Η ψύχη της όμως θα μένει πάντα δυνατή γιατί θα υπάρχει η ποίηση του.
Δώρο η Ελλάδα, αντίδωρο η ποίηση του!
Η δεύτερη μέρα του Νοέμβρη θα μπορούσε να είναι η μέρα της Ελλάδας! Σαν εθνική επέτειο, καθώς σήμερα, πριν 104 χρόνια, γεννήθηκε ο Οδυσσέας Ελύτης. Μαζί με τον Διονύσιο Σολωμό οι εθνικοί μας ποιητές και αυτό γιατί η Ελλάδα δεν τιμήθηκε ποτέ με τέτοια γενναιοδωρία. Ο Ελύτης πήρε τα πάντα απ' αυτήν και δίχως δεύτερη σκέψη αποφάσισε να της προσφέρει το μεγαλύτερο αντίδωρο που μπορούσε. Την ποίηση του.

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015

«Βγερού γλυκά Φανού» στο Θέατρο Αυλαία (4-22/11) ! Γιατί η αληθινή ιστορία μιας χώρας βρίσκεται μέσα στις ιστορίες των ανθρώπων της!



Η παράσταση «Βγερού γλυκά Φανού» ξεκινά την πορεία της από τη Θεσσαλονίκη και το θέατρο Αυλαία για να διασχίσει την Ελλάδα και να καταλήξει στην πατρίδα της τη Χίο.

Μια σύγχρονη ελληνίδα γυναίκα, η Αγγελική, μέσα από τη συγκλονιστική μαρτυρία της πρόγονής της, της Βγερούς, που επέζησε της Σφαγής στη Χίο και της δουλείας στη Σμύρνη, προσπαθεί να συναρμολογήσει την κατακερματισμένη ταυτότητα της. Η παράσταση επιχειρεί να μας φέρει σε επαφή με τον απόκρυφο ψυχισμό της σύγχρονης Ελληνίδας γυναίκας και με τα άδυτα της συλλογικής μας μνήμης. Μια παράσταση διαμαρτυρία για τη διαχρονική χρήση της βίας και της σιωπής-ανοχής που την περιβάλλει.Δύο γυναίκες ηθοποιοί και ένας μουσικός με την αυθεντικότητα του λόγου και τη μουσικότητα της αφήγησης, δίνουν θεατρική υπόσταση σ’ ένα κείμενο κατεξοχήν αφηγηματικό.

Σχετικά με την παράσταση «Βγερού γλυκά Φανού»
Η παράσταση «Βγερού γλυκά Φανού» αναφέρεται στην ιστορία της σφαγής και της δουλείας των κατοίκων της Χίου και στην σχεδόν ολοκληρωτική εξόντωσή τους στις αρχές του 19ου αιώνα. Είναι ένας στοχασμός σχετικά με τη μαρτυρία ως πράξη και ως κληρονομιά και μία διαμαρτυρία για διαχρονική χρήση της βίας και της σιωπής – ανοχής που την περιβάλλει.Το project περιλαμβάνει ένα ερευνητικό κομμάτι το οποίο απαρτίζουν ταξίδια στη Χίο, μελέτες της Χιακής ιστορίας και της μουσικής παράδοσης κι ένα καλλιτεχνικό κομμάτι, το οποίο είναι η δημιουργία ενός αφηγηματικού κειμένου και η δραματουργική παράστασή του.