Τετάρτη, 7 Ιουνίου 2017

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017: Ξεκίνημα με Έκφραση-Έκθεση για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων!Η Επιστήμη και τα ηθικά εφόδια του Επιστήμονα στο επίκεντρο! ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ τα Θέματα!



Ξεκίνησαν σήμερα οι ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2017 και για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ’Λυκείου καθώς και για τους αποφοίτους των  Ημερησίων Γενικών Λυκείων  της χώρας.
Οι διαγωνιζόμενοι  εξετάστηκαν στο  μάθημα  της  Νεοελληνικής  Γλώσσας-Έκφρασης  Έκθεσης  με  τα θέματα ν’αξιολογούνται ως μέτριας δυσκολίας  με αρκετές παγίδες  και αρκετά  σημεία που απαιτούσαν από το μαθητή  να ναι καλά προετοιμασμένος  και  να  έχει τη μέγιστη δυνατή συγκέντρωση.
Μια διασκευή ομιλίας του Γρηγόρη Σκαλκέα στην Ακαδημία Αθηνών, με τίτλο «Επιστήμη και επιστήμονες» ήταν το δοκίμιο στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας, στο οποίο εξετάστηκαν σήμερα (07/06/2017) οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων, κατά την πρώτη ημέρα των πανελληνίων 2017.
Αρχικά οι υποψήφιοι κληθηκαν να κάνουν την Περίληψη του εν λόγω κειμένου  σε 90-110 λέξεις κάτι  που δεν ήταν ιδιαίτερο δύσκολο για κάποιον μαθητή ή μαθήτρια που θα ακολουθούσε τη συνηθισμένη  μεθοδολογία περίληψης, κάνοντας διάγραμμα κι αξιοποιώντας το Πρόχειρό του.
Όσον αφορά το Β σκέλος των θεμάτων κρίνεται κλιμακούμενης δυσκολίας.Αρχικά ο υποψήφιος έπρεπε να χαρακτηρίσει  Σωστές ή  Λανθασμένες  προτάσεις με βάση το κείμενο, χωρίς να υπάρχουν αμφιλεγόμενα σημεία ή δυσκολίες  και στη συνέχεια  να εντοπίσει  έναν τουλάχιστον τρόπο ανάπτυξης παραγράφου  για την πρώτη παράγραφο του κειμένου και να τεκμηριώσει την απάντησή του. Οι λεξιλογικές ασκήσεις  αποτελούνταν από  Συνώνυμα και Αντώνυμα, τα οποία προέρχονταν μέσα από το κείμενο όμως παρουσιάζουν ορισμένες δυσκολίες καθώς περιλάμβαναν αρκετές  δύσκολες  λέξεις.
Περισσότερο απαιτητικό το ερώτημα Β4.  που ενδέχεται να προβληματίσει ορισμένους μαθητές  (ασύνδετο σχήμα-ρητορικό,άστοχο ερώτημα)

Τέλος σχετικά με το Θέμα της Έκθεσης, οι υποψήφιοι έπρεπε  να εκφωνήσουν μια ομιλία στην τελετή αποφοίτησής τους ως υποψήφιοι/ες φοιτητές/τριες και μελλοντικοί επιστήμονες με θέμα τον ρόλο της επιστήμης στην αντιμετώπιση των σημαντικότερων σύγχρονων προβλημάτων και τα ηθικά εφόδια που θα επιτρέψουν στον επιστήμονα να υπηρετήσει αυτόν τον στόχο. Η Επιστήμη και ο ρόλος  του επιστήμονα καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στοιχεία που πρέπει να συγκεντρώνει ξαναβρέθηκαν στο προσκήνιο ως θέμα  σε Πανελλήνιες Εξετάσεις μετά από σχεδόν 15 χρόνια. Ίσως προβλημάτισε λίγο τους μαθητές η εκφώνηση του θέματος, όμως κατά τη γνώμη μου και με βάση την εμπειρία των τελευταίων χρόνων εκτιμώ πως  ένα σωστά προετοιμασμένος και με γενικότερες γνώσεις μαθητής μπορούσε να καλύψει με επιτυχία το Θέμα.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ  ΚΑΙ  ΚΑΛΗ  ΔΥΝΑΜΗ  σ΄όλους τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, καθώς  και σ΄όλους τους υποψηφίους της χώρας. Οι εξετάσεις  συνεχίζονται!



 ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ.ΠΑΥΛΑΚΟΥΔΗΣ, ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ – ΜΑ Μεσαιωνικής και Βυζαντινής Φιλολογίας ΑΠΘ



ΔΕΙΤΕ  ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΔΩ:  











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου