Τριάντα μουσεία, δεκαπέντε παλαιοχριστιανικά και βυζαντινά μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO και πλήθος άλλα μνημεία αποτελούν ένα ακόμη δυνατό χαρτί για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος της Θεσσαλονίκης.
Τη γνωριμία των εμπλεκόμενων τουριστικών φορέων - ξενοδόχων, τουριστικών πρακτόρων, ξεναγών -με τους ανθρώπους που βρίσκονται στα μουσεία της πόλης, είχε σκοπό η δεύτερη, κατά σειρά, συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 17 Μαρτίου, με πρωτοβουλία του δήμου Θεσσαλονίκης και του αρμόδιου τμήματος Τουρισμού.
Η δημιουργία θεματικών χαρτών (μνημείων, μουσείων, Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς UNESCO), η διανυκτέρευση παιδιών στα μουσεία με το πρόγραμμα «sleepover», η συμμετοχή σε εκθέσεις του εξωτερικού, η προώθηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν μερικές από τις δράσεις στις οποίες έχει προχωρήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης.
Τόσο ο εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού & Διεθνών Σχέσεων του δήμου Θεσσαλονίκης, Σπύρος Πέγκας, όσο και η αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Ελλη Χρυσίδου, τόνισαν την αναγκαιότητα των συνεργειών από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για αύξηση του τουριστικού ρεύματος.
«Τα μουσεία αισθάνονται αδικημένα σε ό,τι αφορά την προσέλκυση τουριστών στο χώρο τους», ανέφερε ο κ. Πέγκας, κατά τη διάρκεια της συνάντησης.
Από την πλευρά της, η κ. Χρυσίδου επισήμανε ότι «ο πολιτισμός είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στην πόλη, που μπορεί να τη βοηθήσει να βγει από το τέλμα στο οποίο βρίσκεται».
Χάρτες, ψηφιακός τουριστικός οδηγός, social media
Τα 15 μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς UNESCO που διαθέτει η Θεσσαλονίκη, είναι από τα μεγάλα αβαντάζ της πόλης. «Αυτό θέλουμε να το ''πουλήσουμε''», ανέφερε ο Γιώργος Μπασμαδέλης, στέλεχος του τμήματος Τουρισμού δήμου Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Μπασμαδέλης, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στη δημιουργία των χαρτών της πόλης με τα μουσεία και τα μνημεία, στα 30 ενεργά μουσεία (και ένα ανενεργό), στα 100 σημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, στον τουριστικό ψηφιακό οδηγό, όπου 15%-20% του τελικού σεναρίου είναι έτοιμο στην ελληνική γλώσσα και 30%-35% στην αγγλική, στις υπηρεσίες διαμοιρασμού (youtube, flickr, flip books) και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media).
Την έντυπη καθώς και τη διαδικτυακή προβολή και ενημέρωση υποστήριξε και ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Αριστοτέλης Θωμόπουλος, με κοινό στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας τόσο για την πόλη όσο και για τα μουσεία. «Εχουμε κρυμμένους θησαυρούς που πρέπει να βγάλουμε στην επιφάνεια», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Θωμόπουλος.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Γραφείων, Βύρων Θεολόγης, επισήμανε την αναγκαιότητα διεύρυνσης του ωραρίου λειτουργίας των μουσείων, καθώς και τις διαδραστικές δράσεις έτσι ώστε τα μουσεία να είναι ελκυστικά για τα παιδιά.
Την άποψή τους κατέθεσαν και οι εκπρόσωποι των μουσείων, όπου, μεταξύ άλλων, συμφωνήθηκε η ξενάγηση των εμπλεκόμενων φορέων στους χώρους τους, με στόχο την ένταξη στα τουριστικά πακέτα για επισκέψεις τουριστών στα μουσεία, καθώς και τη σωστή ενημέρωση των πελατών στα ξενοδοχεία της πόλης.
Τα τριάντα μουσεία
Τα τριάντα μουσεία στη Θεσσαλονίκη είναι τα εξής: Αρχαιολογικός χώρος Ρωμαϊκής Αγοράς, Αρχαιολογικό μουσείο, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Ανάκτορα Γαλερίου, Δημοτική Πινακοθήκη, Εβραϊκό, Οικία Κεμάλ Ατατούρκ, Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης, Λαογραφικό & Εθνολογικό Μουσείο Μ- Θ, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Ιδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα, Πολιτιστικό Κέντρο ΜΙΕΤ, ΜΙΕΤ – Βιβλιοπωλείο - Εκθεσιακός χώρος, ΝΟΗΣΙΣ, Ολυμπιακό Μουσείο, Σιδηροδρομικό, Τελλόγλειο Ιδρυμα, Φαρμακευτικό Μουσείο, Φωτογραφίας, Αίθουσα Τέχνης ΕΜΣ, Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας, Βαλκανικών Αγώνων, Μουσείο Κρύπτης Αγ. Δημητρίου, Λευκού Πύργου, Υδρευσης, Πολεμικό Μουσείο ενώ το τελευταίο που έχει προστεθεί στη λίστα είναι το Μουσείο Μπάσκετ της ΧΑΝΘ (σ.σ. το Μουσείο Ραδιοφώνου είναι ανενεργό).
ΤΗΣ ΝΤΕΠΥΣ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ nchiotopoulou@ekdotiki.gr
Πηγή δημοσίευσης:www.agelioforos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου