Άλλη μια σχολική χρονιά ξεκίνησε
επίσημα σήμερα με τον καθιερωμένο αγιασμό που ήρθε να σημάνει για μαθητές, γονείς
και εκπαιδευτικούς, το τέλος του
καλοκαιριού και παράλληλα την έναρξη των
υποχρεώσεων.
Σε μια πατρίδα με χιλιάδες
προβλήματα, με οικογένειες ν’αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες και πολλούς να
βιώνουν το φάσμα της οικονομικής κρίσης το κουδούνι Δημοτικών, Γυμνασίων και
Λυκείων ξαναχτύπησε ….
Πέρα από τις καθιερωμένες πλέον
ευχές για ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ χρονιά που όλοι έχουμε ανάγκη, για ακόμη μια φορά
έρχεται στο προσκήνιο η προβληματική παιδεία που παρέχεται στα ελληνόπουλα.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί
καλούνται ν’αντιμετωπίσουν ένα σωρό προβλήματα. Ανεπάρκεια διδακτικού προσωπικού,
κτίρια πολλές φορές παλαιά, ακατάλληλα και στενόχωρα. Συχνά εργαστήρια και αίθουσες
ελλιπώς εξοπλισμένα και υποδομές που δεν είναι παντού ισορροπημένες και ιδανικές.
Όμως χρέος του εκπαιδευτικού
είναι κόντρα στις αντιξοότητες και τις ελλείψεις να παράξει έργο. Ο ίδιος ο δάσκαλος
καθώς έλεγε ο μέγιστος Ιωάννης Κακριδής, διακεκριμένος φιλόλογος, επιστήμονας
πρώτης τάξης και στοχαστής, οφείλει να δώσει τον αγώνα ώστε ν’ανάψει τη φωτιά
στην ψυχή του κάθε μαθητή του.
Γιατί η σπίθα υπάρχει μέσα σε
κάθε ψυχή και καρδιά νέου ανθρώπου.
Ο δάσκαλος πρέπει να δώσει το
παράδειγμα όχι μόνο ως επιστήμονας αλλά και ως άνθρωπος, ως σύμβουλος και ως
οδηγός. Ειδικά στη σημερινή εποχή έχουμε ανάγκη ΜΠΡΟΣΤΑΡΗΔΕΣ και κοινωνικούς ηγέτες.
Ξέρω ότι πολλοί θα διαφωνήσουν με την πρότασή μου. Γνωρίζω πολύ
καλά και ως καθηγητής και ως άνθρωπος άμεσα σχετιζόμενος από τα γεννοφάσκια μου
με το χώρο του Σχολείου με την ευρεία και στενή έννοια, πως η Παιδεία μας νοσεί
βαριά. Οι ευθύνες των πολιτικών μας και ειδικά όλων όσοι χειρίστηκαν την καυτή
πατάτα …παιδεία τεράστιες.
Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές μας
σε πολλές περιπτώσεις θύματα του αρρωστημένου συστήματος. Οι γονείς αναγκασμένοι
να σηκώσουν το δικό τους σταυρό ειδικά όταν το παιδί πλησιάζει στις Πανελλήνιες
Εξετάσεις….
ΟΜΩΣ ΞΕΚΑΘΑΡΑ και
ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ τα δίκια των εκπαιδευτικών θα πω: Ας αφήσουμε στην άκρη τις
απεργίες διαρκείας προτού καν ανοίξουν τα σχολειά. ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ χρειάζονται!!!
Κάθε σύστημα αλλάζει μόνο από
μέσα….
Όπως και κάθε μαθητής που θέλει
να παλέψει, παλεύει και επιτυγχάνει προσπαθώντας κόντρα σε κάθε εξεταστικό ή
εκπαιδευτικό σύστημα, σπαταλώντας χρήμα και χρόνο και χτυπώντας …8ωρα πάνω από
βιβλία,
ΕΤΣΙ και κάθε καθηγητής οφείλει
να ΠΑΛΕΨΕΙ ΚΟΝΤΡΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΘΕΡΙΟ, όχι για να δώσει μόνο γνώσεις, αλλά και για να
χαλκεύσει προσωπικότητες, να ΦΤΙΑΞΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ!!!
Και κάτι τελευταίο….
Ίσως έχουν δίκιο πολλοί που
ισχυρίζονται πως για τη σημερινή κατάσταση ευθύνη έχουν οι εκπαιδευτικοί και οι πνευματικοί άνθρωποι….
Έδωσαν τις γνώσεις σε μαθητές
τους για να γίνουν γιατροί, δικηγόροι, επιστήμονες κάθε ειδικότητας και ασφαλώς
και ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ….
Αμέλησαν όμως να φροντίσουν….και
για το κομμάτι ΑΝΘΡΩΠΟΣ!!!
Στόχος λοιπόν αν θέλουμε κάτι
ν’αλλάξει σε τούτο τον τόπο είναι όχι η αλλαγή κυβερνήσεων μόνο….αλλά η αλλαγή
ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ!
Και κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει
μόνο με ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ και ΑΝΟΙΧΤΑ ΜΥΑΛΑ!
Δημήτρης Παυλακούδης
Υπεύθυνος Κοινωνικής
πολιτικής Δημοτικής Παράταξης ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ
Υποψήφιος Δημοτικός σύμβουλος
Αμπελοκήπων - Μενεμένης ,
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ – Μsc Μεσαιωνικής και Βυζαντινής Φιλολογίας ΑΠΘ.
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ – Μsc Μεσαιωνικής και Βυζαντινής Φιλολογίας ΑΠΘ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου