Τι να πει κανείς για έναν από τους μεγαλύτερους ηγέτες της ελληνικής ροκ σκηνής και έναν από τους μεγαλύτερους Έλληνες καλλιτέχνες που έχει βγάλει ποτέ η ελληνική μουσική βιομηχανία;
Δεν έχει να πει τίποτα άλλο από το να υποκλιθεί στο μεγαλείο του ακόμα και μετά από 22 χρόνια, καθώς τα κομμάτια του θα μείνουν για πάντα αθάνατα και επίκαιρα!!!!! Η αλήθεια είναι πως όταν είχα ακούσει για πρώτη φορά Σιδηρόπουλο δεν είχα ξετρελαθεί και τόσο ίσως γιατί σε εκείνη τη χρονική στιγμή δεν είχα δώσει και ιδιαίτερη σημασία στα κομμάτια του!!!!!
Μετά όμως και όταν συγκεκριμένα είχα ακούσει το ‘Άντε και καλή τύχη μάγκες’ και το ‘Να μ’ αγαπάς’ αποφάσισα να ψάξω καλύτερα τη δισκογραφία του και δικαιώθηκα για το χρόνο που αφιέρωσα!!
Ήταν νέος, όμορφος, πολυτάλαντος αλλά το τελευταίο διάστημα της ζωής του η ψυχολογική του κατάσταση ήταν κακή εξαιτίας του θανάτου της μητέρας του, την οποία ο Σιδηρόπουλος είχε φοβερή αδυναμία και σε συνδυασμό με τη χρήση ναρκωτικών που του προκάλεσε ένα σοβαρό πρόβλημα στο χέρι του (πάρεση βραχιόνιου πλέγματος), το απόγευμα της 6ης Δεκεμβρίου τον βρήκε ο λευκός θάνατος μόνο στο σπίτι. Ήταν μόλις 40 ετών…. και παραιτήθηκε από τη ζωή ακολουθώντας την πορεία του Hendrix, του Morisson, και της Joplin.
Η είδηση έπεσε σαν βόμβα και έγινε πρωτοσέλιδο με χαρακτηριστικούς τίτλους «και αν ήταν Ροκ» κ.α. Ο θάνατος του όμως, όπως συμβαίνει δυστυχώς συνήθως σε καταξιωμένους καλλιτέχνες, έγινε η αφετηρία να γνωρίσει το Ελληνικό κοινό καλύτερα τη δισκογραφική πορεία του πρίγκιπα και να αποκτήσει φανατικό κοινό, που θα μείνει πάντα με την πίκρα ότι δεν θα μπορέσει ποτέ να τον χαρεί σε ζωντανή εμφάνιση. Τραγική ειρωνεία είναι ότι κατά τη διάρκεια της ζωής του τα τραγούδια του δεν είχαν και πολύ μεγάλη ανταπόκριση και πολλές φορές οι άνθρωποι τα ειρωνεύονταν για τους στίχους τους. Τελικά αποδείχτηκε ότι τα τραγούδια του έχουν διαχρονική αξία και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι πολλές καταστάσεις που περιγράφουν τα περιεχόμενα των τραγουδιών του συμβαίνουν συνεχώς στη σημερινή εποχή και οι άνθρωποι τις βιώνουν πολύ έντονα (π.χ «Άντε και καλή τύχη μάγκες», «Χωρίς αιτία», «Φτωχόπαιδο» και πολλά άλλα).
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σιδηρόπουλος ήταν από τους πρώτους Έλληνες καλλιτέχνες που δοκίμασαν να συνδυάσουν το rock και το blues με διάφορα στοιχεία της παραδοσιακής Ελληνικής μουσικής καθώς και με τα ρεμπέτικα, δεδομένου ότι άλλοι καταξιωμένοι καλλιτέχνες όπως ο Άσιμος ασχολήθηκαν μόνο με ρεμπέτικο ή rock. Ο Σιδηρόπουλος ήταν λάτρης των ρεμπέτικων τραγουδιών και της Ελληνικής παράδοσης και ποίησης (χόρευε ζεμπέκικο και ήταν μεγάλος θαυμαστής του Σεφέρη και του Ελύτη). Ξένες μουσικές επιρροές είχε κυρίως από Eric Clapton, Cream ,Fran Zappa, το αγαπήμένο του συγκρότημα οι Rolling Stones και πολλά άλλα. Πολλοί τον έβαλαν στην ίδια θέση με Έλληνες μουσικούς μαζί με τους Θεοδωράκη και Χατζιδάκη.
Ακόμη είχε και υποκριτικό ταλέντο καθώς πρωταγωνίστησε στην Ταινία “O Ασυμβίβαστος” το 1979 όπου ερμήνευσε για πρώτη φορά ίσως το πιο γνωστό κομμάτι του το “Nα μ’ αγαπάς” και πολλά άλλα γνωστά κομμάτια. Επίσης, συμμετέχει στην ταινία «Αλδεβαράν» με πρωταγωνιστή τον Δημήτρη Πουλικάκο, η οποία προβλήθηκε μόνο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Στη μικρή καριέρα του ως ηθοποιός περιλαμβάνεται και μια τηλεοπτική εμφάνιση στο σήριαλ του Κώστα Φέρρη «Οικογένεια Ζαρντή», που προβλήθηκε στην ΕΡΤ-1. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σιδηρόπουλος επιχείρησε να γράψει και κάποια διηγήματα, εξαιτίας της μεγάλης αγάπης του να γράφει συνεχώς και να διαβάζει, αλλά ποτέ δεν κατάφερε να τα ολοκληρώσει.
Το συμπέρασμα είναι ότι ο Σιδηρόπουλος (και ο Άσιμος θα έλεγα) λείπει πολύ από την Ελληνική σκηνή και οι δισκογραφικές του δουλειές είναι η κάθε μια μουσική εμπειρία για τον μουσικόφιλο και ο κάθε δίσκος του είναι και ένα διαφορετικό ρεύμα με βάση πάντα το rock. Όπως και να χει χαρακτηρίζεται δικαίως ένας από τους πρωτεργάτες και πατέρες του Ελληνικού rock. Οι δουλειές του επηρέασαν και επηρεάζουν μέχρι σήμερα τα έργα πολλών rock συγκροτημάτων, καλλιτεχνών και όχι μόνο. Παρόλο που δεν είναι πια στη ζωή να μας ερμηνεύει τα κομμάτια του, υπάρχουν πολλοί άλλοι που προσπαθούν να ανταποκριθούν στη βαριά αυτή την κληρονομιά. Ελπίζουμε να το καταφέρουν για το καλό της μουσικής!!
Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε την τελευταία συνέντευξη του μεγάλου καλλιτέχνη:
Όπου και να βρίσκεσαι μεγάλε Παύλο οι φίλοι του Ελληνικού ροκ θα σε θυμόμαστε πάντα και θα μεταδίδουμε τα τραγούδια σου στις επόμενες γενιές!
Δισκογραφία
• Το ξέσπασμα / O κόσμος τους (Zodiac, 1971)
• Ο Γερο-Μαθιός (Zodiac, 1971)
• Ο Ντάμης ο σκληρός/ Απογοήτευση (Zodiac, 1972)
• Φλου (ΕΜΙ, 1978)
• Εν λευκώ (ΕΜΙ, 1982)
• Zorba the freak (ΕΜΙ,1985)
• Παύλος Σιδηρόπουλος (EMI, 1987)
• Χωρίς μακιγιάζ – Ζωντανή ηχογράφηση (MBI, 1989)
• Άντε και καλή τύχη μάγκες (ΕΜΙ, 1991)
• Τα μπλουζ του πρίγκηπα (MBI, 1992)
• Παύλος Σιδηρόπουλος (EMI, 1993)
• Εν αρχή ην ο λόγος (7η Διάσταση, 1994)
• O Ασυμβίβαστος και Πέντε Σπάνια τραγούδια (Lyra, 1994)
• Ταξιδεύοντας (7η Διάσταση,1996)
• Επιτυχίες (ΜΒΙ,1997)
• Στιγμές (Δίφωνο, 1997)
• Day after Day (ΕΜΙ, EP με δύο ανέκδοτα τραγούδια, 2001)
• Τα τραγούδια του Παύλου (EMI, 2002)
• Ο Γερο-Μαθιός (Zodiac, 1971)
• Ο Ντάμης ο σκληρός/ Απογοήτευση (Zodiac, 1972)
• Φλου (ΕΜΙ, 1978)
• Εν λευκώ (ΕΜΙ, 1982)
• Zorba the freak (ΕΜΙ,1985)
• Παύλος Σιδηρόπουλος (EMI, 1987)
• Χωρίς μακιγιάζ – Ζωντανή ηχογράφηση (MBI, 1989)
• Άντε και καλή τύχη μάγκες (ΕΜΙ, 1991)
• Τα μπλουζ του πρίγκηπα (MBI, 1992)
• Παύλος Σιδηρόπουλος (EMI, 1993)
• Εν αρχή ην ο λόγος (7η Διάσταση, 1994)
• O Ασυμβίβαστος και Πέντε Σπάνια τραγούδια (Lyra, 1994)
• Ταξιδεύοντας (7η Διάσταση,1996)
• Επιτυχίες (ΜΒΙ,1997)
• Στιγμές (Δίφωνο, 1997)
• Day after Day (ΕΜΙ, EP με δύο ανέκδοτα τραγούδια, 2001)
• Τα τραγούδια του Παύλου (EMI, 2002)
Επιλεγμένες Συμμετοχές
• Ζωντανοί στο Κύτταρο (Zodiac, 1971)• Θεσσαλικός κύκλος, του Γιάννη Μαρκόπουλου (EMI – COLUMBIA, 1975)
Του
Αργύρη Χατζηαργυρόπουλου, φοιτητή Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Πηγή δημοσίευσης : www.maga.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου